شناسهٔ خبر: 177365 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش ماهه ابتدای سال جاری محقق شد؛

کاهش ۱۱ درصدی تلفات حوادث رانندگی درجاده های خراسان رضوی

کاهش تلفات حوادث رانندگی در راههای خراسان رضوی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از کاهش ۱۱ درصدی متوفیان حوادث رانندگی در راه‌های خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری استان اظهار داشت: در شش ماهه ابتدای سال جاری ۴۵۵ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار ۵۱۳ نفر بود، ۱۱ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در ۶ ماهه ابتدای سال گذشته تعداد تصادفات منجر به فوت ۴۱۱ فقره بوده و در مدت مشابه در سال جاری ۳۸۱ فقره که با کاهش ۷ درصدی مواجه بودیم.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان با اعلام اینکه تعداد ۴هزار و ۵ فقره تصادف منجر به جرح در ۶ ماهه ابتدای سال گذشته رخ داده است، ادامه داد: در مدت مشابه سال جاری با تعداد ۵ هزار و ۶ فقره شاهد افزایش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به جرح در راه‌های استان بودیم. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: در خراسان رضوی بر اساس آمار اعلام شده از سوی پلیس راه و پشتوانه مطالعاتی کارشناسان در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بیشترین آمار تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی، رخ به رخ و حوزه کاربران آسیب پذیر شامل موتورسیکلت سواران و عابران پیاده بوده و بیشترین علت این تصادفات نیز عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت ثبت شده است.

شهامت تصریح کرد: ما برای ارتقای مدیریت ایمنی، دبیرخانه‌ای تحت عنوان دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه های استان را در اداره کل فعال کرده‌ایم که با برگزاری جلسات مداوم مسایل ایمنی شهرستان ها را بررسی و رصد می‌کند.

در بخش راه ایمن نیز با راه اندازی نهضت روکش راه‌های استان، نصب علایم راهنمایی و رانندگی، ایجاد روشنایی و رفع خطر از نقاط حادثه خیز ، اقدامات موثری در جهت ایمن سازی راه ها صورت گرفته است.